Springe direkt zu Inhalt

Simon Richter, M.A.

Richter57

Otto Suhr Institute of Political Science

Center for Political Sociology of Germany

Researcher

Address
Ihnestraße 21
Room 109
14195 Berlin

Office hours

Only video/ telephone appointments, please sign up via email.

  • Since April 2018 - Research assistant at the Otto Suhr Institute of Political Science, Center for Political Sociology of Germany, Freie Universität Berlin

  • 2016-2018 Research assistant at the Johannes Gutenberg University of Mainz

  • 2016 Press secretary at the Green parliamentary group in the Landtag of Baden-Württemberg

  • 2015-2016 Employee at Bündnis 90/Die Grünen Baden-Württemberg

  • 2013-2015 M.A. European Master in Government at the University of Konstanz and M.Res. in Political Science at the Universitat Pompeu Fabra/Barcelona

  • 2008-2012 B.Sc. Communication Science at the University of Hohenheim

  • Political Communication

  • Political Behaviour

  • Applied Quantitative Methods

Simon Richter, Sebastian Stier.: Learning about the Unknown Spitzenkandidaten: The Role of Media Exposure during the 2019 European Parliament Elections, in: European Union Politics, 2021.

Simon Richter, Berend Barkela, Thorsten Faas, Jürgen Maier, Michaela Maier: TV-Duelle, in: Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf et al. (Eds.): Zwischen Polarisierung und Beharrung: Die Bundestagswahl 2017, Baden-Baden: Nomos, 2019, pp. 309–323.

Thorsten Faas, Jürgen Maier, Michaela Maier, Simon Richter: Populismus in Echtzeit: Analyse des TV-Duells und des TV-Fünfkampfs im Vorfeld der Bundestagswahl 2017, in: Aus Politik und Zeitgeschichte, 67, 44-45/2017, pp. 17–24.

Richter, Simon (2015): Cem oder Otto? Die Wahrnehmung von Politikern mit Migrationshintergrund in Deutschland. In: Ibrahim Ghubbar, Beate Pohlers und Franca Schreiber (Eds.): Die Politik auf dem Siegertreppchen? Wenn Olympia, WM und Co. zum Spielball strategischer Kommunikation werden. Berlin: Frank & Timme (Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation, 5), pp. 241–255.